Eestis on lumi maas keskmiselt 110 päeva aastas. Talv tuleb aeglaselt, külm vaheldub sulaga. Igal sügisel seisavad autojuhid valiku ees, kas võtta kasutusele naast- või lamellrehvid. Teed õige rehvivaliku, kui arvestad tingimustega, milles talveperioodil peamiselt sõitma hakkad.
Naastrehvi eelised tulevad kõige paremini välja jäisel teel ja kinnisõidetud lumel, sest naastrehvid tagavad kindlama juhitavuse ja pidamise kui lamellrehvid. Kui sõidad palju kõrval- ja külavaheteedel, soovitame soetada naastrehvid, sest maakohtades ja muutlikes ilmastikuoludes on need kindlasti turvalisemad. Naastrehvi peaksid kindlasti kasutama vähese sõidukogemusega ja harva sõitvad autojuhid, sest äikilistes libedates ohuolukordades on naastrehviga auto üle kontrolli saavutamise võimalus suurem. Seda vaatamata tõsiasjale, et naastrehvid tekitavad lamellrehvidest enam müra ja kulutavad teekatet.
Naastrehvidega on lubatud sõita alates 15. oktoobrist kuni 1. aprillini, kuid seda perioodi võidakse pikendada vastavalt ilmastikuoludele.
Lamellrehvid on vaiksed ega kahjusta teekatet. Oma olemuselt on lamellrehvid M+S-rehvid, millega võid sõita ka aasta läbi. Samas halvendab suvine kuum asfalt lamellrehvidega juhitavust ja rehvid kuluvad kiiremini läbi. Selle tõttu ei soovitata sõita aastaringselt lamellrehvidega.
Kui sul tuleb sõita peamiselt hästi hooldatud maanteedel ja linnatänavatel, võid julgelt lamellrehve eelistada. Kehvemate teeolude korral aga on kindlasti paremad naastrehvid. Kuna naastrehvid on paljudes riikides keelatud, soovitame lamellrehve ka neile, kes peavad palju reisima.
infoallikas: http://www.amserv.ee/naastrehvid-vs-lamellrehvid