Ajalugu:
Termini “Tiptronic” patenteeris esmakordselt Porsche 1990. aastal.
Algselt oli see 4-käiguline hüdromehaaniline automaatkäigukast, millel oli elektrooniline käsitsi juhtimise võimalus.
Kuna käsitsi režiim automaatkäigukastidel ei ole enam midagi üllatavat, on nimetus “Tiptronic” muutunud üldnimetuseks.
Tööpõhimõte:
Tiptronic on sisuliselt automaatkäigukasti funktsioon, mis võimaldab juhil käsitsi käike vahetada.
See saavutatakse elektroonilise, mitte mehaanilise ühenduse abil.
Sõiduki elektrooniline juhtplokk (ECU) saab signaale käiguvahetushoovalt või roolirataste labadelt ja teostab käiguvahetuse.
ECU jälgib ka käiguvahetuste ohutust, vältides mootori ja käigukasti kahjustamist.
Eelised:
Rohkem kontrolli auto üle, eriti keerulistes tingimustes, nagu mägiteed või möödasõit.
Võimalus dünaamilisemaks ja sujuvamaks käiguvahetuseks.
Potentsiaalne kütuse kokkuhoid käsitsi režiimi õigel kasutamisel.
Erinevused:
Erinevad autotootjad kasutavad sarnaste süsteemide jaoks erinevaid nimetusi, näiteks BMW Steptronic.
Tiptronicut saab teostada nii käiguvahetushoova kui ka roolirataste labade abil.
Eripärad:
Sõiduki elektrooniline juhtplokk (ECU) teeb otsuse, millal käike vahetada. See tähendab, et isegi käsitsi režiimis võib käigukast automaatselt käike vahetada, kui juht õigel ajal käiku ei vaheta.
Tiptronic annab juhile võimaluse imiteerida manuaalkäigukastiga auto juhtimist, kuid ilma siduri vajutamise vajaduseta.